Wizja przedszkola
Bezpieczne, przyjazne dzieciom, rodzicom i pracownikom przedszkole promujące samodzielność i twórczą aktywność dziecka:
…. gdzie będziemy uczyć dzieci, głównie, za pomocą doświadczania i przeżywania, gdyż tak pozyskiwaną wiedzę człowiek przyswaja sobie najlepiej, najszybciej i najdłużej ona w nim pozostaje;
…. gdzie zapewnimy wszechstronny, bezpieczny rozwój wszystkim wychowankom traktując ich indywidualnie i podmiotowo;
… gdzie dzieci czują się kochane, akceptowane i szczęśliwe.
Misja przedszkola
Ideą działania naszego przedszkola jest skoncentrowanie się na indywidualnym twórczym rozwoju dziecka, z uwzględnieniem jego aktywności w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej w atmosferze akceptacji i zaufania.
Nasze przedszkole:
- Jest placówką otwartą na potrzeby i zainteresowania dziecka.
- Wspiera jego aktywność i kreatywność, pomaga w rozwoju jego talentów.
- Tworzy doskonałe i bezpieczne warunki dla indywidualnego i wszechstronnego rozwoju dziecka.
- Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
- Kształtuje postawy moralne, proekologiczne, prozdrowotne.
- Organizuje sprawne zarządzanie placówką, dba o rozwój bazy i dobry wizerunek placówki w środowisku.
- Wspiera w rozwoju zawodowym nauczycieli, wykorzystuje potencjał i inwencję pracowników.
- Analizuje i ocenia efekty swojej pracy.
W naszym przedszkolu dziecko:
- Poznaje swoje prawa i obowiązki.
- Czuje się bezpiecznie.
- Rozwija się twórczo.
- Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces.
- Uczy się dostrzegać swoje mocne strony.
- Buduje pozytywny obraz samego siebie.
- Uczy się dostrzegać potrzeby innych.
W naszym przedszkolu rodzice:
- Uzyskują pomoc specjalistów.
- Otrzymują obiektywną ocenę postępów i niepowodzeń dziecka.
- Mogą być z dzieckiem w trudnych sytuacjach.
- Mówią otwarcie o swoich spostrzeżeniach o pracy przedszkola.
- Bezpośrednio rozmawiają z nauczycielami o trudnych sprawach wychowawczych.
- Mogą czynnie uczestniczyć w życiu przedszkola.
W naszym przedszkolu nauczyciele:
- Aktywnie realizują zadania przedszkola określone w dokumentach wewnętrznych przedszkola.
- Podejmują działania innowacyjne.
- Są aktywni i twórczy.
- Piszą i realizują programy własne, dostosowane do potrzeb grupy i placówki.
- Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
- Wykorzystują metody aktywne w pracy.
- Pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują sympatyków przedszkola.
- Monitorują efektywność własnej pracy-samokontrola.
- Dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
Model absolwenta:
- Jest przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych i roli ucznia.
- Wierzy w siebie.
- Jest przygotowany do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami.
- Jest aktywny, kreatywny i ambitny, dociekliwy i samodzielny.
- Dba o swoje zdrowie i sprawność fizyczną.
- Szanuje środowisko przyrodnicze.
- Odróżnia dobro od zła.
- Dostrzega potrzeby własne i innych.
- Przestrzega podstawowych wartości.
- Kultywuje tradycje narodowe i regionalne.
- Czuje się Polakiem i Europejczykiem.